donderdag 26 juni 2014

21 juni 2014

Via ego naar essentie.
Een van de grootste valkuilen die ik ben tegengekomen in mijn leven en mijn ontwikkelingsweg is dat de boodschapper verward wordt met de inhoud van de boodschap. De boodschapper wordt op een voetstuk geplaatst, aanbeden of verworpen, in plaats van kennis te nemen van de inhoud van de boodschap. Om vervolgens te observeren én te ervaren wat deze inhoud doet met jou, als ontvanger van die boodschap. Het maakt niet uit of dit nu betrekking heeft op jouw emotionele reacties, of op een andere mening die je hebt, of op een ander geloofs- gedachtegoed, of op een ander wereldbeeld/ideaal. Het is juist de diversiteit die uitnodigt tot een ander, ruimer, perspectief, een ander inzicht.

Hoe kun je jezelf leren bevrijden van nare en ongewenste emoties en gemoedstoestanden en meer in contact komen met jouw ziele-kwaliteiten en competenties en die leren aansturen? 

Wat vraagt dat van jou?

Voor mij was het een scholingsweg, waarbij het Leven zelf mijn leraar werd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten