donderdag 26 juni 2014

23 juni 2014.

Wat is eigenlijk intuïtie? 
Een intuïtie is een gedachte, vaak vaag en kortstondig. De gedachte komt zomaar op, valt binnen, terwijl ik bv met iets heel anders bezig ben of over iets heel anders nadenk. Door er aandacht aan te geven en te observeren hoe dit werkte in mijn gedachten- en gevoelswereld, heb ik intuïtieve gedachte-impulsen leren herkennen als non-lineair, niet logisch. De gedachte wordt voelbaar en zichtbaar voor mij vanuit een bron in mijn innerlijke ruimte. Door dit scheppingsproces van gedachten te herkennen via waarneming en observatie ontwikkelde ik mijn vrije keuze-kracht met betrekking tot deze "inval". Via ervaring en inzicht wijzer geworden, voelde ik steeds meer vertrouwen in deze vrije en bewuste keuze om al dan niet gehoor te geven aan deze impulsen/invallen. Niet blindelings dus....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten